söndag 14 februari 2010

Efter härlig sovmorgon styrde vi kosan till kapellet jag och Ann-Karin. Hon släppte av mig där och åkte vidare till golfbanan för att åka en mil skidor. Jag tog ut trappstolarna för första gången i år och satt och njöt av dagsmejan. Snö rasade från träden i skogen runt omkring mig och det droppade från taket. Kroppen kände sig lite glad igen och inte vrång och besvärad som i den senaste tidens kyla och vinter. Jag hade dessutom en nötväcka som åt flitigt av en talgboll hela dagen.
L från Nora kom på besök. L är en kille som är oerhört duktig på elektronik. Han ville se vad jag och Jörgen håller på med i kapellet och de två fick sig en god pratstund. De pratar "elektroniska" och det begriper inte jag. Anders från Karlstad kom också förbi en sväng och tittade in. Sen kom Thord, JS och Micke. Snickarn tittade till mig också. Mycket härligt folk i kapellet idag alltså.

Ann-Karin slipade allt spackel och målade sedan insidan på ett köksskåp med grundfärg. Jag själv höll på att gipsa ett besvärligt hörn. Jag behöver låna en speciell såg av snickaren för att få dit den ena gipsskivan.
Nu är jag hemma och tvättar lite. Imorgon blir det heldag i Stockholm och således inget kapell. Tisdag blir det kapell igen.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Men så härligt! Jag har misströstat lite beträffande Snusmumrikens ankomst. Du vet väl att han kommer till våren?

Men nu när jag läser att trappstolarna varit framme så finns det hopp om livet.

Eddie sa...

Jag fick gräva fram trappstolarna under en massa bråte som lagrats på dem under isvintern. Nu kan jag sitta på min trappa igen och vinka åt alla människor som åker förbi.