söndag 20 juni 2010

Började lördagen med att åka på skivmässa i Hova. Jag körde fel och hamnade långt bort i skogen innan jag slutligen hamnade rätt. Hade ingen egentlig köplust men fick med mig några 20-kronors LP-skivor ändå. Bl a Joe Cocker och Risken finns.
Åkte sedan till kapellet och planterade lite blommor och vattnade. Jörgen och Per dök upp som vanligt. Jag och Per åkte och lånade en kompressor så vi kunde blåsa ur Hammondorgeln. Några av orgelns funktionsknappar fungerade inte riktigt som de skulle så vi skruvade isär en panel och gjorde rent ordentligt. Efter det fungerade det utmärkt. Vi provade också att micka upp orgeln för att höra hur den kan låta genom högtalarna. Vi hittade en optimal placering av mikrofonen och tog upp ett hål i bakstycket för att kunna ha en mick instucken där under kommande spelning. Orgeln lät riktigt maffigt kan jag försäkra.
De här stolarna köpte jag på loppis häromdagen. I min värld skulle de passa bra i varsin kortände av ett stort bord med ett antal nättare ekstolar längs långsidorna.

Jag avslutade kvällen ute på lokal. Det var längesedan sist och jag träffade en massa trevliga människor.

Nu sitter jag här i soffan och brottas med det gamla vanliga söndagsproblemet. Jag vill till kapellet men bilen står kvar vid kapellet sedan igår. Det blir väl till att gå upp som vanligt. Vädret verkar OK så jag sätter väl Santana i öronen och börjar ben-gå.

Inga kommentarer: