söndag 27 juni 2010

Det närmar sig vardag igen efter midsommarfesten. Idag ska Felix och jag åka ut och bada men först ska jag till kapellet och vattna grönsakerna.
Festen blev hellyckad! Fantastisk musik och fantastiska människor. Alla var glada och nöjda. Det kom dock lite få gäster men det var ju också midsommar och de flesta har ju sitt på annat håll. Vi ska göra om detta evenemang men då blir det nog under en vanlig helgkväll framöver. Adam, kvällens yngsta deltagare lär vi få se mer av i framtiden. Grillning innan vi gick in och undkom myggen. LC underhöll lite efter maten. Elektrifierad förstås. Fullt drag! Partypinglan, H, iförd mina glasögon. Den gudabenådade munspelaren, CF. Musikerna spelade till kl 4 på morgonen. Gäster kom och gick under kvällen och jag har svårt att uppskatta hur många som var där. 30 personer kanske.

Nu bör renoveringen av kapellet fortsätta så inflyttning kan ske som planerat. Det känns som om jag fått lite extra kraft till detta nu efter helgens fest.

Vill också tipsa om en liten trevlig reseskildring skriven av en kompis. Kolla här: Gällivareresan på grus.

2 kommentarer:

Håkan Johansson sa...

Tackar för länken.
Än en gång, jäkla synd att jag missade festen det verkar ju ha vart hur kul som helst. Kommer nästa gång!
Håkan J.

Eddie sa...

Alla musikerna jag pratat med vill göra om det så jag tror det finns stor chans att det blir en spelning igen.