söndag 20 juni 2010

Tog en promenad till kapellet imorse eftersom bilen stod kvar däruppe. Lyssnade på Santana som vanligt i hörlurarna på vägen upp. Jörgen kom och vi beslöt oss för att grilla. Per kom också och vi installerade ett larm i kapellet. Jag lastade en kärra med skräp och gick och småpysslade lite. Pers H kom upp lagom till grillningen. Vi fick också besök av TF och KO efter maten. Jag satte upp två tavlor som stått och skrotat.
När jag satt på trappan idag kom jag att tänka på en sak jag läst. En så bra liknelse så jag blev alldeles tagen. Det är Torgny Lindgren som skrivit det. Han skulle beskriva en religiös man som var helt uppslukad av religionen. Lindgren beskrev det så här (ungefär): "Han var så uppfylld av religonen att den var som glöden inuti ett kol". Det var så vackert beskrivet tyckte jag och jag kom väl att tänka på det när jag tände grillen.

Imorgon bitti åker Felix och jag till Göteborg.

Inga kommentarer: