fredag 11 oktober 2024

Är detta räddningen?

Jag lyckades hitta en skrift om epistemologi på svenska på biblioteket i Kristinehamn.


Är detta min räddning av första terminen i filosofi?

Jag lånade den och började läsa den och redan under inledningen förstod jag att jag var tvungen att äga boken så jag beställde den.

Ju mera jag läste, desto mer förstod jag att denna bok kan göra att jag inte "hoppar av" höstterminen. Jag ska göra en inlämningsuppgift i helgen. Det var otänkbart igår men är en verklighet idag.

Jag kontaktade min spaniengranne Maj-Lill fra Norge ikväll och föreslog att vi skulle samåka ner till Torrevieja i sommar. Vi ska diskutera det mer när jag kommer ner om en månad. Hon är på plats då och har lovat att ta emot mig och vifta med svenska flaggor när jag kommer.

Jag dricker starköl och läser kunskapsteori ikväll. Kan inte tänka mig en bättre avslutning på arbetsveckan.

Tankar på en stereoanläggning att ta med ner i sommar har påbörjats. Högtalare står här redan. Försteg och slutsteg saknas men jag har mina små planer.

Inga kommentarer: