söndag 20 oktober 2024

Nytt litterärt uppdrag

Jag har fått i uppdrag att skriva i Sällskapet för naturskydd:s årsbok igen. Jag har tidigare bidragit med skrifter till dessa två utgåvor.


Denna gång ska jag skriva lite mer filosofiskt.

"Nabo-jenta", Mai-Lill från Moss ringde idag och höll på att sätta upp en dusch mellan hennes och min lägenhet. Hon frågade om jag var med på den idén och det var jag. Hon har dragit vatten från sin lägenhet ut till en kran sedan tidigare. Idag hjälpte vår granne Danny till med att montera en dusch också.



Det ser jättebra ut. Det är så varmt därnere nu så hon kom på idén för att få lite svalka när poolen är lite för kall. Citrusen på grannens sida står kvar. Han ska ta ner den men än har det uppenbarligen inte skett.


Jag köpte 4 hg räkor igår och gjorde en västkustsallad ikväll.

Det oundvikliga lidandet i kombination med insikten om den nalkande döden skapar människans önskan om att det ska finnas en mening med livet. /A Schopenauer

Inga kommentarer: