lördag 15 februari 2020

Detaljer

Jag fick en idé igår kväll och skruvade upp en skruv i bokhyllan.
Nu kan jag hänga mina målningar där för att ha dem i blickfånget en tid. Så här blev min nya utsikt från soffhörnet. Nu kan jag bekanta mig med målningarna en efter en. Sitta och titta på detaljer och lära känna dem. Annars har jag ju dem bakom ryggen när jag sitter i soffan De ska få hänga en vecka var till att börja med. Idag fastnade jag för dessa detaljer.
Två blå streck som jag inte sett förut som jag gillade. En mörklila liten del i underkanten. Den kulören återkommer på flera ställen i målningen och jag tycker så mycket om just den kulören.
En detaljstudie av det jag bestämt att det föreställer en svulstig tulpanknopp. Där finns den mörklila kulören igen.
Ett blad som inte har någon stjälk men ändå hör till blomknoppen. Och igen. Den mörklila kulören.

Här står Karin i ett hörn med sina egna målningar. Hon gillade idén med att hänga fram en målning åt gången i blickfånget.

De nya målningarna på plats. De tre små nertill.

Inga kommentarer: