måndag 24 februari 2020

Elektrikern

Jobbade hemma idag och elektrikern kom in och kopplade in spänning på skensystemet. Jag hade förberett allt så det tog inte alls lång tid.

Jag satte mig en stund i solen på eftermiddagen och Sivan kom och la sig bredvid mig.

Jag granskade "veckans bokhylletavla" i detalj också.
Här är några detaljer som jag tycker särskilt mycket om. Den blå kanten på ett av bladen.
Den lilla brandgula pricken. Det syns att det ligger ett lager färg under målningen. Målningen har målats över och en liten bit av den påmålade blå färgen har flagat bort och avslöjat en brandgul färg under. En sådan liten detalj kan inte bli vackrare även om man gör den med flit i efterhand. Det ska nog mycket till för att planera en sådan liten fläck redan när man målade tavlan. Jag blev glad när jag upptäckte "skadan". Inget jag vill vara utan.

På kvällen kom snickaren och vi riktade in spottarna så belysningen blev optimal.
Västerväggen med planscher. Det är förstås svårt att se det storslagna i det hela på en bild men det blev väldigt bra. Planscherna har ju svarta ramar och glas framför. Det blir lite reflexer från spottarna i glasen men det kan jag leva med.
Söderväggen med konsten. Tyvärr saknas två spottar längst till höger på skenan. En av de jag hade köpt var defekt och jag behöver komplettera med en ytterligare också. Jag hoppas jag kan lösa det i Karlstad imorgon. Jag skulle så gärna vilja montera ner ställningen men det måste få vänta tills imorgon.
Den nya "glöden" i hörnet.

Idag kom också ett vykort som jag skickat till mig själv. Jag var på en konferens i Göteborg i slutet av november 2019 och fick i uppgift att skriva ett upplyftande meddelande till mig själv så skulle arrangören se till att posta kortet i slutet av februari.
Så här löd meddelandet. Jag blev lite glad när jag hittade det i brevlådan.

Inga kommentarer: