söndag 2 februari 2020

Golv

Gick upp kl 7 och drack kaffe och tog en macka. Det såg ut att kunna bli en fin dag och vid 8:30 satte jag på mig arbetskläder och började ställa iordning dagens arbetsplats.
Här skulle jag tillbringa dagen tills golvet var klart tänkte jag.

Jag tänkte inte starta sågen förrän kl 9 men 08:58 kunde jag inte hålla mig längre.

Det var kallt och jag började lägga golv. Jag hade inte räknat med att få någon sol på mig. Solen går ju inte upp så högt på himlen den här årstiden. Men slutligen kom den över trädtopparna lite i alla fall. Efter en stund gick jag in och tog en smörgås och en kopp kaffe och gick ut och fortsatte. Klockan 12 var jag klar.


Jag plockade in alla verktyg och avvecklade dagens arbetsplats och kl 12:30 låg jag i soffan och var färdig med mitt dagsverke.

Härinne ska tobaksplantorna få stå med växtbelysning i maj månad. Härifrån ska de flyttas ut på friland när risken för frost är över. Rummet ska nog användas till att torka tobaksbladen i också.

Inga kommentarer: