söndag 9 augusti 2020

Söndag med hibiskusvård

Vaknade tidigt och gick upp och drack kaffe på altanen. Jag fick inte i mig många öl igår heller. Det tog stopp så jag åt och gick till sängs.

Jag riggade en arbetsplats där jag skulle utöva hibiskusvård under dagen. Det var lite av varje som behövde göras. En omgång såpvatten på allesammans mot spinn som jag inte tycks bli av med. Ibland kan de där krypen få mig att misströsta. Det är en så hemskt ojämn kamp. 

Många plantor skulle också beskäras och jag tog en väldig massa sticklingar. Ungefär 150 plantor har hanterats av mig idag och det tog nästan hela dagen. Det har varit varmt också och jag har stått i solen hela dagen. Jag var helt urlakad och trött när jag väl kunde plocka ihop alla saker. 

Nu är det fint i växthuset igen. Det har varit lite som att frisera plantorna inför skolstart. Sabina kommer från Norge nästa helg också och då är det ju trevligt om det är fint. Jag har ett gäng plantor till henne som har väntat sedan coronaepedemin började. Hon har med några till mig också.

Jag ska lägga mig tidigt ikväll och läsa. Naken utan täcke och med en bordsfläkt vid fotänden.

Jag känner av att jag stått och gått hela dagen i solen. Om jag suttit på altanen i skuggan hela semestern så har jag stått i solen hela dagen idag. Jag skulle vilja andas in iskallt vatten. Ett rejält halsbloss av källvatten. Jag har börjat få lite problem med att andas tillräckligt effektivt. Det känns som om jag får kämpa lite för att syresätta mig. Jag har haft lite problem hela våren och fått medicin för det. Jag ska på lungundersökning också i slutet av månaden.

Imorgon ska jag rigga mitt hemmakontor ute på altanen för nu ska Miljösamverkan Värmlands och Örebro län väckas upp ur sommardvalan.

Inga kommentarer: