tisdag 17 mars 2009

Jag fortsätter att skissa på fönsterplacering även ikväll. Jag längtar till storprojekt nu efter allt pill med målning osv. Imorgon ska jag i alla fall beställa en tapetrulle till hallen uppe. Jag målar alla väggar utom en. Den där tapeten ska upp.

Det är otroligt vad mycket drömmar detta kapell för med sig. Drömmar om tokiga fester, utomhuskonserter och annorlunda lösningar både inne och ute. Funderar mycket över avloppet nu också. Jag måste ju lägga det på andra sidan av stora vägen. Jag skulle behöva dränera tomten lite också och funderar på om jag ska försöka få lägga med en liten vägtrumma under vägen när det ändå är uppgrävt. Nu så här i snösmältningstider är det mycket blött på tomten. Det är i och för sig tjäle men tomten är väldigt blöt året runt.
Det finns stor risk att vi stöter på berg vid grävarbetena. Än så länge går det tyvärr inte att provgräva.

Inga kommentarer: