fredag 11 september 2009

Hade precis satt mig till ro och skulle mumsa på 4 hg färska räkor inköpta på Coop idag. Jag hade köpt färskt böd, en citron och vispat ihop en underbar aijoli. MEN...

Räkorna luktade vedervärdigt. Förruttnelseprocesser hade påbörjats och pågått ett tag vad det verkade. Jag började fatta misstankar redan tidigare idag när det luktade egendomligt när jag öppnade kylskåpsdörren. Visst luktar det ibland när man har räkor i kylen, men det här var något annat.

Buu för Coop denna kväll alltså. Det blir kaviarmacka istället...

3 kommentarer:

Therese sa...

Här har det avnjutits kex, ost och Maxis kärnfria druvor....men inget vin för jag är så präktig och förnuftig...hehe....eller så beror det nog snarare på loppisar och jobb i morgon. Ha det bra!

Anders sa...

Vilken nesa. Själv bullade jag också upp med inte helt färska råvaror från havet. Men mina var goda.

Eddie sa...

Ni har det bra ni!