måndag 26 juli 2010

Åkte till kapellet imorse och hämtade den felaktiga färgen. Jag fick byta på en gång så nu har jag i alla fall rätt färg att måla med när nästa tillfälle ges. Felix och jag åkte sedan till Karlstad. I min iver att flytta in i kapellet har jag varit duktig nog att säga upp alla mina affärer med Com Hem till den 1 augusti. Det innebär att jag kommer stå utan internetuppkoppling innan jag flyttar in i kapellet. I dag var jag till Telias butik i Karlstad och tecknade bredbandsavtal fr o m den 16 augusti i kapellet. Fram tills dess kommer jag att ha trådlöst bredband i en vecka. Det kommer att glappa några dagar i augusti och det kommer att bli svårt att vara utan nätet. Det är otroligt vad beroende man blivit.

Vi lunchade på Max och gick en sväng på Bergvik. När vi åkte hem ville Felix leka med sin kompis Albin så vi åkte och hämtade honom. De spelade TV-spel här i soffan och jag lade mig för att vila en stund. Kl 19 väckte dom mig. Felix äter kvällsmat runt kl 18 normalt men ikväll blev det annorlunda när jag försovit mig. Vi fick snabbt skjutsa hem Albin som säkert har liknande rutiner. Sedan ville jag så gärna åka upp till kapellet eftersom det varit hantverkare där idag. Ett antal radiatorer har kommit på plats. I rummet. Köket. En liten i hallen. Även handdukstorken och köksblandaren. Några rör har satts upp och imorgon fortsätter arbetet med att koppla ihop radiatorerna antar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort tack för din personliga, humoristiska, underfundiga och djupa blogg! Den bekräftar min tidigare aning om vilken filosof, livsnjutare och fin människa du är. Jag tror att det i bloggen finns material till en hel bok för att vidga gruppen som kan få ta del av dina tankar. Vill du ge ut en bok så skulle det vara en stor ära för Skeppskademin, bokhandeln på Kungsgatan att få sälja ditt verk och kanske även förlägga det. Varför skulle inte Eddies blogg bli en succé när Skäringers blev det? Continue in the same spirit!/ Bo

Eddie sa...

Tack Bo! Fantastiska lovord och jag lovar att fortsätta i samma anda.