torsdag 8 juli 2010

Semesterstressen gör sig påmind på jobbet. Det är så mycket jag borde hinna imorgon som är min sista arbetsdag innan fem veckors frånvaro. Var ute och tog några semesteröl med en kär kollega ikväll och det kändes betydelsefullt.
Pratade med min färghandlare idag om att måla trägolvet på övervåningen. Färgen kommer att kosta drygt 1300 kr och det är väl OK. En del underarbete krävs förstås men det kostar bara slit och motvilja. Det kan jag ta. Mäklaren värderade huset, som det står idag, till 450 kkr. Det betyder att jag får låna 337 kkr i bottenlån. Min bankkontakt ringde när jag satt på en uteservering och vi blev överens om hur de nya lånen skulle läggas upp.
Nu är semestern nära och jag hoppas att Felix och jag får en underbar sommar. Jag hoppas också på att få göra nya intressanta vuxenbekantskaper denna sommar.

2 kommentarer:

Therese sa...

Det hoppas jag med att ni/du får. Trevlig semester.

Eddie sa...

Detsamma Therese!