söndag 26 juli 2020

No arms

Jag hade besök igår av en bekant från Örebro. Han var med om en hemsk olycka och blev av med båda armarna för många år sedan. På 30-årsdagen efter olyckan beställde han en ny nummerplåt till sin bil.
Thomas är i mångt och mycket en fantastisk person med livsglädje och äventyrslusta. Han räds inte att hamna i situationer där en armlös riskerar att stå sig slätt.
Vi satt och pratade en god stund på altanen innan vi åkte ut till Panncentralen och åt lördagslunch.
Pizza med sardeller och kapris. Salt så det förslår men jättegod.

Sedan åkte jag till Felix på Maxi och köpte tre liter jordgubbar av honom. En liter grädde åkte med hem också och det var underbart efter den salta pizzan att äta jordgubbar med grädde och socker.
Kurt kom på besök också och satt en stund på altanen.

Jag läste ut "Förvandlingen" av Kafka och fortsatte med en utgåva av ett antal noveller som heter "En svältkonstnär". Däri finns bl a "Eldaren" som jag tycker så mycket om. Till veckan kommer nog ett nytt paket från Bokus med fler titlar.

Snickaren kom och satte sig en stund på altanen idag. Vi pratade lite om ett fristående torkhus att bygga nästa sommar. Det känns bra att ha ett uppslag till dagdrömmeri inför vintern. Det här utbygget som jag började med i våras och nu håller på att riva, skänkte mig så mycket underbar dagdrömmeritid så det har nästan varit värt att bygga det och riva det direkt.
Idag gjorde jag ett ryck och rev lite till när snickaren hade åkt. Nu finns snart inga spår av drömmen. I veckan ska jag göra mig en sväng till tippen för att tömma kärran.

Vädret är konstigt. Det är kallt och blåsigt. Det är nätt och jämt så jag vill sitta på altanen och läsa. Jag ska planera en ny road-trip för mig och Felix.
Dagens färgklick.

Inga kommentarer: