måndag 18 juli 2022

Arbetsvecka igen

Hade svårt för att sova trots en timmas läsning så jag gick upp och installerade Felix gamla XBOX-360 och spelade lite Diablo. Men det är svårt när inte Felix är med och förklarar. Ändå gör det något med mig. Jag ryser i hela kroppen när jag blir attackerad av mina digitala fiender och jag känner en stor tillfredsställelse när jag utfört en massaker på halvdöda och zombies och diverse vedervärdiga monster. När man själv blir dödad kan man välja var i miljön man vill återuppstå. Direkt på platsen där man dog eller på andra platser där man kan pusta ut lite innan man ger sig in i striden igen. Ganska hjärndött men som sagt så händer det saker i min kropp när jag spelar. Jag stängde av efter en stund och återupptog läsandet i stället. Jag sover på övervåningen nu men trivs bättre nere i mitt lilla krypin som kan bli så mörkt. På övervåningen kan jag inte göra något åt ljuset. Det är också en sak som är bättre i lägenheten i Spanien. Att det är mörkt när jag vill sova.

Gick upp kl 7 och startade ugnen inför gräddningen av denna surdegslimpeomgång. Så här blev resultatet.

Jag penslade med vatten denna gång och strödde på flingsalt. Ytterligare ett experiment.

Sedan satt jag vid datorn i princip hela dagen.

Jag senarelade min lunch till 13:30 då jag tog pizzalunch på Maxi. Jättegod Vesuvio!


Jag hade också böcker med mig till de som beställt och jag flaggade för det i FB-gruppen för boken. Ingen kom. Kanske för kort varsel för folk i semestertider. Samtidigt som många säkert har ledigt och kan anpassa sin maxitur för att kunna handla samtidigt som man får med sin bok. Nåväl. Jag får prova igen.


Denna bil såg jag på maxiparkeringen igår. "The Wall"-tatuering.

Min klasskamrat Maria kom upp och hämtade sin bok som hon tidigare tingat.

Jag gjorde ett gympass i kväll och åkte sedan hem till soffan. Tidig kväll.

Inga kommentarer: