lördag 2 juli 2022

Resdagen och första utforskardagen med Felix

Resan till Västerås med bilen och Felix och två tjejer som vi känner som skulle med samma flyg gick väldigt smidigt.

Likaså flygningen och resan till lägenheten med den ena av tjejernas pappa. Felix fick sig ett varv i lägenheten men han kröp till kojs ganska fort.

Jag packade upp och ställde i ordning en del innan jag la mig och läste. Felix somnade direkt och lag läste en stund.

Jag vaknade 07:30 och gick upp och drack kaffe.

Felix fick sova. Jag gick runt och pysslade.

Ställde ut böcker på uteplatsen och ca hälften försvann under dagen. Imorgon åker det ut en ny laddning.

Kl 9 väckte jag Felix. Han hade sovit jättegott. Jag var så hungrig att jag spydde innan vi gick. Bara kaffe och lite uttorkad innan. Vi gick direkt till Carrefour och åt en första frukost.

En varsin god baguett innan vi gick in och handlade. Och handlade gjorde vi för glatta livet. Det gick på 690 kr men vi fick med mycket gott hem. Vi mötte Micke och Karin på Carrefour också. Jag fick ta en snus av honom. Han och jag har pratat snus några gånger sedan vi möttes i Torrevieja förra gången.

Så här i början av min vistelse glömmer jag saker. Jag har inga riktiga rutiner i början. I morse glömde jag snuset. På dagsutflykten sedan glömde jag telefonen. Jag började få skavsår på vänster häl också. Jag har inte gått så mycket i skor på sista tiden hemma. När jag åker till Maxi har jag oftast mina Crocs.

När vi handlat gick vi hem och gjorde en andra frukost.

Nu rejäl på vårt vis. Avocado, Chorizo, Havartiost, bananjuice, citron och en liten portion Gazpacho till efterrätt åt vi Flan. Efter frullen tog vi ett dopp i poolen. Sedan stack vi ner på stan alldeles försent för att hinna leta efter cyklar på pantbankerna. Det får vänta till veckan.

Små trädgårdssnäckor invaderar skyltar och släta ytor utefter en vägsträcka vi går.

De är överallt.

Vi gick ner till strandpromenaden och havet. Mitt skavsår förvärrades till att li en stor blåsa. Det gick höga vackra vågor på havet och vi började bli väldigt trötta. Det är väldigt varmt. 27 grader tror jag vi hade idag. 65% luftfuktighet och UV-index 9. Tyvärr glömmer jag att fotografera när Felix är med tydligen. Vi tog bussen hem och la oss vid och i poolen en stund. Det var jätteskönt i vattnat men det hade blivit lite disigt. Solen hade tydligen tagit hårt på Felix ändå som inte varit så mycket i solen hittills i sommar. Han är påtagligt röd på vaderna och hälsenorna t ex.

Vi började bli hungriga igen och tog en promenad ner till min indiska restaurang och åt middag. Jag fick på nytt tvinga ner min vänsterfot i vänsterskon.

Felix noterade att jag hade svettats en "Smiley".

Maten var helt underbart god.

Felix var helnöjd och vi avslutade med en mangolassie innan vi gick hem igen.

Felix tog ett dopp i poolen vi hemkomsten igen. Jag diskade.

Jag riggade upp datorn medan Felix kollade på F1-kvalet och sedan somnade vi gott. Vi hade gott ca 20 000 steg idag.