lördag 9 juli 2022

Slö lördag utan plikter

Jag vaknade kl 8 och började med gårdagens blogginlägg. Felix kom upp strax efter 9 och skickade några bilder till mig från gårdagen. Sedan åt vi frukost ute på uteplatsen igen och det var jättevarmt.

Jag tog en sväng med scootern idag också och jag körde i 60 km/h på en lite större väg. Jag ska ut i morgon också. I kväll kanske. Vi ska se hur det går att få in den i lägenheten efteråt.

Sedan låg vi och vändstekte oss ett tag. 


Vi gick sedan in i skuggan och la oss på våra sängar och slumrade till bägge två. Christopher - min mäklare - kom och hämtade en snusleverans och vi gick sedan till "Dave's place" och åt lunch. 


Felix tog burgare och jag fish and chips. Med maltvinäger givetvis. Ganska lustigt komponerat foto av Felix. En palm mitt i huvudet...



"Daves" ligger på den närmaste kroggatan vid mig. Ca en kvarts gångväg hemifrån.


När vi sedan kom hem igen lade vi oss och solade igen. Jag började blogga och Felix kollade F1.

Vid 18-tiden masade vi oss iväg till Carrefour igen. 


Troligen för sista gången denna resa. Vi var tvungna att köpa mera bröd för att klara morgondagens sista frukost.


Det är ont om katter denna gång men idag såg vi en liten vacker "gato". En siames.

Vi tog en varsin Margarita till damfotbollen också.


Inte i riktiga glas men jag tyckte det var gott.


I motljus.

Inga kommentarer: