lördag 22 juli 2023

Sista turen till Carrefour (kanske)

Vaknade runt 9. Fixade Felix vaxpropp med en spruta som jag köpte igår hos storkinesen. En helt ny hörselvärld öppnade sig för honom. Solade och badade om vartannat på förmiddagen och åkte till Carrefour och Habaneras vid tvåtiden. Enligt SMHI skulle det mulna på då och det stämde ganska bra.


Det var så tungt att cykla att jag hade väl aldrig varit med om något liknande. Lätt motvind och lätt uppför förstås men det var verkligen en pina.

Vi var lite hungriga så vi började med 10 bitar sushi var på "Kaixin sushi" som ligger nära Carrefour. 


Väldigt god sushi men väldigt små bitar. På bilden hade vi fått in fyra bitar av två olika sorter men väntade på fyra bitar av tre sorter till. 

När vi ätit klart gick vi till Habaneras och Felix hittade lite mer kläder. En fantastiskt snygg t-tröja (tischa som Felix säger) och en långärmad tunn tröja. Han har bra klädsmak grabben.


Därefter gick vi till Carrefour och började med en varsin kopp kaffe. De har väldigt gott kaffe och det kostar 1,35 € koppen. Vi handlade juice, flan, cola, en flaska likör som vi provade senare på kvällen. Sedan äntligen hem igen och ett dopp i poolen.

Jag sörjer lite att del 5 av "Min kamp" av Knausgård tog slut igår. Del 6 väntar iofs hemma. Jag ser ändå fram emot att börja läsa boken "Melankoliska rum" en gång till.

Vi slappade hemma en god stund innan vi gick till indiska "King food" en gång till. Det är nedräkning vad gäller både mat och annat här nu. Förmodligen var detta sista gången på ett tag som vi fick indisk mat på restaurang. Jag ska däremot börja laga alltmer indiskt hemma nu i höst. Direkt när jag kommer hem ska jag starta en "Lime pickles". Den ska stå till sig en månad innan den kan avnjutas. 

Vi tog några öl ute på uteplatsen innan vi gick till den indiska restaurangen. Vi var bra hungriga när vi kom fram och det var mycket matgäster. Det tog tid innan vi fick beställa och det tog ännu längre tid innan maten kom. I alla fall över en timma från det att vi kom dit tills maten ställdes fram. Alla uteserveringar på kroggatan var fulla.


Felix tog "Chicken Karai" och jag tog "Butter lamb". Det var underbart gott ansåg vi båda och vi blev ordentligt mätta. Sedan gick vi hem i mörkret och för många andra sällskap hade kvällen precis börjat.


Jag bloggade klart dagens inlägg när jag kom hem.

Inga kommentarer: