söndag 16 juli 2023

Sval söndag

Inte alls samma värme idag. Bara 31 grader och växlande molnighet. Vi solade ändå lite. 


Felix kombinerade ryggsolning och Wimbledon på eftermiddagen. Telefonen liggande i den ena tofflan.


Vi vaknade kl 9 båda två och åt frukost innan vi tog en tur till Habaneras och Carrefour. Second breakfast på Carrefour som vanligt. 

Idag hittade jag en halvt uppäten kackerlacka på golvet. Myrorna äter upp dem inser jag. Det var nästan inget kvar av den när jag slängde ut den. Mängder av besvikna myror irrade omkring när jag avlägsnade kroppen.


Felix poserar utanför Habaneras och Carrefour. Vi tog seista som vanligt i vinddraget av våra fläktar. Det blev en väldigt lat dag. Jag började skriva lite på en ny kort liten novell. Jag skulle nog egentligen kalla dessa små berättelser noveletter egentligen. De blir liksom för korta för att kallas noveller. De dyker upp i hjärnan från ingenstans eller från något jag varit med om nyligen som sått ett frö. Dagens novelette grodde från mina senaste upplevelser av offentliga miljöer då vi hamnade på en restaurang där det var en erbarmlig och högljudd trubadur på restaurangen intill. Droppen var när panflöjtspelandet började.

Efter dagens siesta solade Felix lite till och jag började på dagens blogginlägg. Vid halvsjutiden gick vi bort till den indiska restaurangen King food och åt kvällsmat. 


Papadums och chutney till förrätt som sig bör.


Felix tog "Butter lamb" till varmrätt och jag tog "Veg Sizzlar". Till det ris, vitlöksnaan och "Lemon pickles". 


Felix drack en öl och jag en cola. Filur avslutade med en mangolassie också. Sedan gick vi hem för kvällen och klockan var strax efter 20.


Vi såg en väldigt lat och avslappnad katt på hemvägen.

Inga kommentarer: