måndag 19 januari 2009

Dagens inlägg får börja med en actionbild från tippen. Ett av de många lassen med hussvampbemängt virke går till förbränning.

Efter jobbet tog jag en omväg via en av stadens firmor som erbjuder tapeter, kakel, golv och dylikt. Jag hittade ett våtrumsgolv som jag ville ha. Det blev en lila matta. På väggarna ska jag ha vitt kakel. En sådan där blank och lite vågig variant. Jag ska också "hitta på något" med kakel i en annan kulör. Jag beställde en kvadratmeter lila kakel till detta.

Sedan var det dags att åka till kapellet och fortsätta med tätskikt.
Nu ser det ut så här. Små bitar glasfiberväv för att täcka skruvhål och remsor av glasfiber i alla hörn och över alla skarvar. Det vita är ett annat sorts "klet" med tätande egenskaper. Snickaren kunde inte hålla sig borta idag heller, utan dök upp och satt och tittade på mig en stund. I själva duschhörnan ska det vita strykas på över hela ytan efter att remsor satts dit.
Idag kom jag nästan upp i 200 timmar i kapellet (närmare bestämt 199,75 timmar).
Den här mackan får bli avslutning på måndagen den 19 januari 2009 för mig. Två ägg, en halv burk kräftstjärtar, en halv citron och majonäs.

Inga kommentarer: