måndag 15 juli 2019

Första semesterdagen

Äntligen var den här. Den första semesterdagen på sommarsemestern 2019. Jag har längtat till mitt uthusrenoveringsprojekt hela vintern och våren.

Så imorse när jag skulle gå ut och börja jobba så regnade det. Det var kallt också. Inte alls som igår när jag låg och solade hela dagen. Jag låg och fantiserade om hur jag skulle angripa uthuset morgonen därpå. Jag gjorde lite ärenden på förmiddagen och fick springa från bilen till Maxientrén och tillbaka. När jag sedan kom hem kollade jag på TV medan det regnade ute.

Framåt eftermiddagen sprack det upp och jag satte på mig arbetskläder för att gå ut och börja. Jag tog kofoten och började bryta loss en bräda. Då väckte jag tydligen en massa getingar som byggt i ett av de gamla dassen. Jag smög fram och tittade och såg ett getingbo stort som en handboll innanför dörren. Det var bara att gå in och ta av arbetskläderna igen. Så fort jag närmade mig började de svärma utanför boet. Ikväll när det mörknat ska jag gå ut och riva ner getingboet.

Annars händer det inte mycket. Felix och jag har provsmakat olika Oreokex i veckan.
Butiken "Normal" på Drottninggatan i Karlstad sålde ut ett parti kex med olika smaker.
Båda tyckte att "Mint" var godast.

Jag går och gullar med mina hibiskusar i växthuset också.
Denna skönhet blommade häromdagen.

Inga kommentarer: