torsdag 25 juli 2019

Nudistbad och grytlappar

Underbar värme idag också. Jag började dagen med några ärenden. Sedan började jag sätta upp spikreglar på framsidan av uthuset. På dessa ska vindduk sättas imorgon. Sedan ska det reglas på ytterligare ett lager att fästa panelen i.

Så här såg dagens arbete ut när jag avvecklade för dagen.

Det har varit så varmt idag så jag skulle behövt ha grytlappar när jag hanterade mina verktyg. Om jag glömde kofoten i solen kunde jag knappt ta i den när jag skulle ha den igen. Jag fick lägga ifrån mig hammare och kofot i skuggan mellan momenten. Jag är lite mesig när det gäller att ta i varma saker. Det får jag väl medge.

Runt lunchtid solade jag och badade i min balja. Grannarna hade åkt bort så jag solade och badade naken idag. Jag fyller baljan till hälften med vatten på morgonen. Sedan får vattnet stå i solen och bli lite varmare än när det tas upp direkt från urberget. Idag var jag i och svalkade mig ett par gånger.

Inga kommentarer: