fredag 19 juli 2019

Uppbyggnadsfas igen

Nu är rivningen klar för den här gången och jag började brädfodra gaveln idag.
Jag satte upp de underbrädor jag kan sätta upp i nuläget.
Brädpanelen snedsågar jag ca 10 grader så att det blir en liten droppnäsa i framkant. Så att inte vatten ska rinna ner på ändträet och sugas upp i brädan. Sedan ställer jag brädorna i en blandning av linolja och balsamterpentin så de får stå och suga upp i ändträet en stund. Sedan målar jag falu rödfärg innan jag sätter upp dem. Lite omständligt men det är nog värt det. Det borde förlänga livslängden avsevärt.

Det var varmt idag. Snudd på åskvärme och det är lite mörkt på himlen. Hoppas inte det börjar regna just ikväll. Det är bluesfest i Kristinehamn i dagarna två och det är ett utomhusevenemang.

Jag har ingen lust att gå dit tyvärr. Jag känner inte alls för att träffa horder av människor. Jag var på 50-årskalas förra helgen och nere på ett bluesjam på Ölme diversehandel för en liten tid sedan. Det var trevligt men jag har fått min dos av folkskaror för ett tag.

Inga kommentarer: