tisdag 23 juli 2019

Rödfärg

När jag satt på altanen på morgonen med mitt kaffe, noterade jag en extraordinär blomsterprakt i växthuset.
Jag tog lite bilder så här följer ett litet bildgalleri.




Lite olika kulörer.

Efter att ha hjälpt snickaren att hämta virke till hans poolområdesprojekt startade jag upp rödfärgspenseln och började måla.
Först gaveln innan solen hann runt det hörnet och sedan baksidan dit solen aldrig når. Det tog sin tid att måla alltihop. Jag la mig och solade en timma när jag var klar.

Varmt och skönt men lite blåsigt. Jag drog på mig arbetskläder igen och satte upp rännkrok för hängrännan på baksidan.
Jag har inte riktigt klart för mig var jag ska sätta fast stupröret men det löser sig.

Sedan ett par dagar har jag börjat höra fladdermöss och deras skrik uppe på vinden i kapellet igen.

Inga kommentarer: