söndag 9 april 2017

Innertak

Jag har varit ute i uthuset hela dagen. Jag isolerade klart taket. Det var bökigt och kliigt.
Jag var tvungen att spänna upp snören för att få isoleringen att hänga kvar i taket och när jag trädde in isoleringsskivorna var jag tvungen att ta hjälp av huvudet.
Håret var fullt av isolering. Likaså ögon och lungor. Jag var tvungen att hålla på och krångla med isoleringen ovanför huvudet.

När taket var färdigisolerat började jag sätta upp takskivorna. Det var lite bökigt men det gick till slut.
När takskivorna var på plats började jag lappa ihop väggarna men orkade inte riktigt allt. Jag får fortsätta imorgon efter jobbet.

Jag gick in och klädde av mig isoleringskläderna. Allt åkte in i tvättmaskinen för nu är det färdigisolerat. Jag duschade och tvättade håret ordentligt men det sticker och kliar fortfarande.
Vackert!

Inga kommentarer: