måndag 10 april 2017

Retroaktiv humla

I helgen såg jag årets första humla men glömde att nämna det i tidigare inlägg. Jag såg också en sädesärla i fredags. Ytterligare ett vårtecken som inte omnämnts.

Idag var det kontorsarbetsdag igen med fortsatt hudirritation efter isoleringshelgen. Det är inte lätt att duscha bort de små glasflisorna som sitter i skinnet.

Idag levererades det vita kaklet till kapellet.
Det turkosa väntar jag på ännu och det ska sättas upp före det vita enligt hantverkarna.

Jag var ute i uthuset ikväll och räknade på materialåtgång för hyllsystemet som ska byggas därute. Jag lär handla virke redan på onsdag för att ha något att sätta händerna i kommande långhelg. Imorgon kommer Felix och i övermorgon är det två månader kvar till New York. Jag ansökte om visum (ESTA) för oss här ikväll.

Inga kommentarer: