söndag 1 maj 2011

Fredagskvällen avslutades med bluesspelning på Mastmagasinet. 

Walking canes spelade. Bandet består av:
Lars Calais, gitarr
Leif Johansson, trummor
Jesper Halling, bas
Pia Rahmberg, sång

Denna kväll var bandet förstärkt av Conny Fallkvist på munspel.

Lina och jag dansade så det stod härliga till och kom inte i säng förrän strax före fyra på morgonen. Lördagen blev följdaktligen en seg historia. Vi var bjudna till en av Felix kompisar på grillning före majbrasan vid Hembygdsgården. En trevlig tillställning där det visade sig att Lina kände flera av de mammor som var där. Vi gick sedan till brasan i snålblåsten och det var inte alls något behagligt väder att vara ute i. Felix sov med mig i kapellet och på söndagsmorgonen åkte vi till Lina. Vi åkte och plockade brännässlor och gjorde nässelsoppa till lunch.
En underbar nätt soppa och Felix var överförtjust.
Vi gick sedan till Järnvägsparken för att se när bandet "The Rak Vänster" spelade. Samma gitarrist som i fredags,
nämligen Lars Calais.
På sång Johan Sterner och på bas Janne Bernardsson. På congas Papi och på trummor Sune Ståläng.
Doggarna var också med och diggade.

Lina och jag tog en premiärtur på tandemcykeln och det var inte så enkelt att föra fram den säkert på Filipstadsvägen. Den största anledningen till det var att Lina fick ett skrattanfall som varade under hela turen. Det kändes väldigt konstigt att inte få styra när man satt bak. Det kräver nog lite övning verkar det som.

Ikväll ska jag börja packa inför resan. Imorgon åker jag till Tokholm med jobbet igen och kommer hem på tisdagskväll. Onsdag jobbar jag som vanligt och på torsdag bär det iväg till Tokholm igen för att gå på Roger Waters. På fredag morgon lyfter planer till New York.

Inga kommentarer: