fredag 27 maj 2016

Fredagkväll i kapellet

Felix och jag har slapparkväll i kapellet. Slötittar på TV. Imorgon ska vi ut på en roadtrip till Mariestad. Felix vill av någon anledning dit. Det är en fin liten stad man inte kommer till så ofta. Det blir en trevlig tur med Klingglass och lite stadspromenad. På hemvägen tänkte jag svänga in till Surö bokskog. Jag har aldrig varit där men andra bokskogar är helt fantastiska. Kanske tar en sväng inom Klockargårdens handelsträdgård också när vi ändå passerar.

Det är tråkigt kallt väder och det går trögt i rabatterna.
Min röda rhododendron har börjat slå ut men idag hade en knopp ramlat av tyvärr. Hoppas någon slår ut helt. Den är nyplanterad så jag har inte sett den blomma ännu.

Jag tog med Felix upp på uthustaket och förklarade min idé om en liten takterass och han gick igång på idén.

Inga kommentarer: