lördag 14 oktober 2017

Ingenting händer

Ny lördagkväll i kapellet. Sitter här och lyssnar på musik och försöker röja utrymmet där det ska byggas kök i vinter. Jag har en massa elektronikapparater ståendes i utrymmet. Apparaterna försöker jag nu avyttra men det är jobbigt att lägga ut annonser. Tänk om man måste paketera och skicka också. Det är egentligen enklare att köra allt till tippen men jag vet att en del saker är värdefulla. Alla saker är jättetunga också.

Någon tusenlapp har jag fått in ikväll men det innebär logistikutmaningar för mig också tyvärr.

Felix och jag var på IKEA idag och jag försökte bestämma mig för köksluckor. Det är i alla fall ett steg i rätt ritning mot vintersysslor i kapellet. Ett stort kök nere. Det är det som fattas nu.

Häromdagen fick jag kapellet värderat av en mäklare inför omsättning av lån. Det blev värderat till 1,5 miljoner. Jag köpte det för 1 000kr (Ettusen kronor) och har nog lagt ner ca 800 000 för att få det som jag vill. Det är inte klart ännu heller. Jag har en del jobb kvar.

Annars är det bara höst i mitt liv.

Inga kommentarer: