tisdag 2 mars 2010

Detta skulle varit avslutningsbild igår när inte kamerabatteriet var laddat. Jag har tapetserat trekanten i hörnet för att kunna måla in den ihop med tak och murstock. Här är köksskåpet ovanför diskbänken som jag målat invändigt en gång.

Ikväll har jag målat taket. Färgen räckte precis och det stod ganska snart klart att jag behöver måla det en gång till.
Här är taket och trekanten målad.
Imorgon ska jag till "Tokholm" och trängas med folk igen och kan inte måla nästa gång förrän på torsdag.

Tänkte också visa vilket fint fynd jag gjorde på loppis för två helger sedan.
En Philips Henriette från 1959. Den såldes för 100:- som renoveringsobjekt men det var bara att motionera knappar och rattar lite så kom den igång.
Hi-fi Stereo, inte dåligt 1959. Det sitter två högtalare i kabinettet. Radion låter helt OK.

3 kommentarer:

Anders sa...

Jag pendlar till storstan varje dag, och måste erkänna att det finns roligare saker att göra. Du får dra iväg ett mejl nångång du ska på besök, så kanske vi kan ta en lunch och prata lite gamla hus!

Eddie sa...

Det får jag göra. Tyvärr är det lite intensivt när jag är däruppe men idag kommer jag definitivt äta en pizzaslice på Pizza-Hut på centralen ca kl. 16:15. Det brukar jag alltid göra innan mitt tåg går mot Kristinehamn 17:15. Maila om det passar!

Anonym sa...

Hej Eddie!
Den radion väckte många minnen hos mig.
Det var den första stereon jag har lyssnat på. Pappa min flyttade ut högtalarna till två basreflex-lådor, vilket lyft det blev på ljudet.
Om jag inte minns fel så vart det
2 st Phillips 800 ohmare element.
MVH
Kludden