onsdag 17 mars 2010

Sitter i soffan nu när Felix lagt sig och letar febrilt på Internet efter voltmetrar för panelmontage. Hittar inga i hela världen men jag vet att det finns.

Kollade på golvfärg till övervåningen idag. Jag kommer att måla alla trägolv i huset då jag tycker det är jättevackert med målade trägolv. Det lutar åt en grå kulör på övervåningen.
Fick också reda på, av min färghandlare, att man inte bör förlimma "Easy up-tapeter". Man ska stryka på flödigt med lim på väggen istället. Man stryker på tapetklister på en väggyta som två våder kommer att täcka. Sedan sätter man upp en och stryker en gång till där den andra ska sitta. Då har underlaget hunnit suga i sig klister från den första strykningen och det blir lättare att sätta andra våden. I stora köket nere ska jag måla köksgolvet rutigt på diagonalen och i prediksalen lutar det också åt någon grå kulör.

Fick äntligen möjlighet att få ett taxeringsvärde på huset. En blankett för att fylla i husets standard damp ner häromdagen. Nu har jag fyllt i den och skickat in den. Kapellet har idag inget taxeringsvärde och det har ställt till det när jag behöver låna pengar. Hittills har jag fått ta medlemslån istället för huslån. Beslut om taxeringsvärde väntas i början av juni och först efter det kan jag sätta om lånen till bolån.

Den glada nyhet jag meddelade lite försiktigt för några inlägg sedan, kommer inte att bli verklighet. Det blir ingen "produktion" i kapellet. Det kommer dock att bli "produktion" i annan lokal. Huvudsaken är att det blir "produktion" överhuvudtaget vilket ni kommer förstå när jag presenterar saken.

Det börjar dra ihop sig till ett långkok i trädgårdsgrytan snart igen. Nu är det ju tillräckligt varmt ute för att sköta om en puttrande gryta i ett par timmar. Jag återkommer med detaljer när det blir dags.

4 kommentarer:

Therese sa...

Hej. Hoppas allt är bra. Du har nämnt den där indiska restaurangen i Karlskoga ett par ggr och jag har blivit lika sugen varje gång. I dag var jag, min mor och barnen där och käkade. Jag ÄLSKAR indiskt o t om barnen åt med god aptit....en del av rätterna i alla fall. Nu är det kryddigt rödvin som gäller. Skål!

Eddie sa...

Skål! Själv sitter jag med en folköl i handen sedan Felix somnat.

Therese sa...

Mina har inte somnat än men de sätter på sig pyamaser nu så snart kan jag försoffa mig ordentligt med laptop på magen o lite brieost o kex. Det är inte så dumt när vinden ylar i ventilerna o dimman smyger sig inpå :-)

Eddie sa...

Låter gosigt!