tisdag 22 augusti 2023

Kobo läsplatta


Idag fick jag min lilla läsplatta. Den verkar trevlig men jag har inte testat den fullt ut ännu.


Behändig och lätt. Man kan ändra bakgrundsbelysning, teckensnitt och teckenstorlek om man vill också. Om man trycker på ett ord i texten kommer en ordförklaring upp. Den har en inbyggt ordbok. På så sätt fick jag reda på att ordet "krenuleringar" betyder "rad av fyrkantiga tinnar vilkas mellanrum var skottgluggar på murkrön".

Räkorna jag köpte igår luktade vedervärdigt idag. Jag tog med mig den oöppnade förpackningen som var kvar och lämnade tillbaka den idag. Då fick jag tänka om inför felixkvällen med matlagning.

Snickaren kom efter jobbet och vi tog ut kökspannan också efter lite om och men. 


Nu kan jag gå loss och riva här när andan faller på. Och börja bygga upp nya ytskikt.

Felix kom och jag satt och krånglade med läsplattan som inte gjorde som jag ville. Felix lyckades på något sätt att få ordning på den igen.

Nu längtar jag till att få krypa ner och testa den på allvar i sängen.

Inga kommentarer: