söndag 13 augusti 2023

Tyst söndag

Idag har jag inte pratat med en enda människa. En jätteskön tyst söndag som så ofta förr. Jag har sålt några böcker över nätet och tittat på "True crime-serier" i soffan. Jag tog en sväng till Maxi och tog en liten promenad i samband med det.


Det är väldigt höga vattenflöden nu. Här faller det humösa vattnet från Vilången ner till Hembygdsgården. Det luktade järn när jag gick över den lilla bron.


Sivan bryr sig inte. Hon låg hos mig i sängen i natt och vi låg och skedade hela natten.

Idag lade jag upp en bok på Tradera med utgångspris 500:-. En likadan såldes för en halvtimma sedan för 3 215:-. Jag fick bud på 500 kr direkt.

Min tillvaro nu är lite konstig. Jag är väldigt ensam. Ensammare än jag brukar vara. Jag har inga kollegor online heller då semestern fortfarande pågår men imorgon drar det nog igång igen. Men bättre än så här kan jag inte ha det. Om jag inte kan vara i lägenheten i Spanien förstås.

Jag har hängt en del tobak på tork idag igen och filmat ett kort avsnitt i serien "Självförsörjande på snus" på Youtube.

Snart läsning i sängen.

Inga kommentarer: