söndag 27 augusti 2023

Litteraturen

Det är väl märkligt att två sketna pocketböcker av världens största idiot betingar ett högre monetärt värde än Gustaf Frödings debutbok "Gitarr och dragharmonika" i originalupplaga. Idag skickade jag i alla fall "Mein kampf" till traderavinnaren.

Tittade på TV på förmiddagen och åkte sedan till IKEA och åt lunch med en gammal bekant. Jag hade ärende dit för att köpa sängkläder. Sedan åkte jag hem igen och ringde Felix och vi gick ut och gick lite. Vi tog en sväng till Picassos brygga och åt mjukglass innan jag skjutsade hem honom. 


Eftersom jag inte åt ost och kex igår så fick det bli idag. Jag tittade också färdigt på sista säsongen av "Drömslottet". Jag kommer att sakna den serien. 

Jag satt och bevakade min andra annons på Tradera i realtid också. Den hade stått stilla på 1 880 kr flera dagar men jag hoppades att det skulle komma in många bud de sista minuterna.


Det gjorde det också och den slutade på 3 369:-. Otroligt!

Jag provade min limepickles som stått och gottat till sig över natten men den var tyvärr oätlig. Limen var så besk att hela ansiktet snörde ihop sig på mig. Enligt receptet skulle beskan i skalen försvinna i och med att den stått en månad i salt. Icke. Bara att kasta. Jag har lite otur med min matlagning nu.

Inga kommentarer: