tisdag 28 april 2009

Omöjliga vardagsproblem, Del 2 - 50-öringen på hallgolvet.
En 50-öring ligger på hallgolvet. Jarg ser den flera gånger om dagen. Jag orkar inte ta upp den. Då mina naglar är kortklippta kommer det bli omöjligt att få tag i den. Jag måste antagligen föra under ett papper för att på så sätt få upp den. Men jag orkar inte. Den får ligga.
Jag behöver den inte för att klara mitt uppehälle. Den har så litet värde att det inte är värt ansträngningen. Jag kommer ändå inte att dammsuga upp den. Därtill har den för stort värde. Vid nästa dammsugning kommer jag att ta upp den med hjälp av ett papper.

2 kommentarer:

Ilona sa...

Om du visste så många sådana vardagsproblem jag har hemma:)

Och vem vet...den kanske ligger kvar efter dammsugningen också då du kanske dammsuger runt den...

Eddie sa...

Det är ju inte så lätt att dammsuga runt en 50-öring men om påsen är överfull (vilket den alltid är förstås) så orkar inte maskinen suga upp myntet och då ligger det ju ändå kvar.

10-kronor är lättare att plocka upp. Dels betingar de ett högre värde och dels är dom lite högre när dom "ligger ner".