torsdag 10 september 2009

Har blivit lovad kabelanvisning av såväl elbolaget som telefonbolaget idag. Det innebär att de åker upp till kapellet och målar ut på marken vart kablarna ligger. Sedan är det bara att börja gräva för att se vart avloppet kan anläggas.

Idag var det en riktigt vacker höstdag här i Kristinehamn. Önskar man vore ledig alla sådana dagar och bara fick njuta av tystnad och hög luft. Jag har suttit i möte hela dagen i Karlstad.
I kvällningen åkte jag och Felix till Hallsber för att hämta en gammal förstärkare jag hittade på Blocket. Jag kan inte låta bli att handla gammal elektronik. Det har blivit som ett gift för mig. Förstärkaren heter Dynacord Eminent och tillverkades mellan 1961 och 1965. Min kompis har två sådana och det behöver man ha eftersom det är monoförstärkare. Jag har alltså en kvar att leta reda på någonstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag såg adressen i min history så jag tittade in igen. Kommer nog bli så fler gånger.
Hur som helst så är det enligt utsago vid belastning man ser huruvida "magic eye"-manicken fungerar, så jag håller tummarna för att det stämmer.
Erfarenheten från coop har även hänt mig, inte bara med räkor utan även broccoli och naan bröd. Underlig kombination.
Ha det gott! //Mamman utanför Hallsberg.