lördag 19 september 2009

Oj vad mycket vardag som kommer ivägen för drömmar och fria tankar. Det är nästan så jag lider lite av det just nu och då blir längtan till New York allt starkare. Jag längtar också till kapellet och den vedklyvning som står på tur där.

Idag har jag suttit i styrelsemöte i Karlstad hela dagen. Nu är jag hemma igen och lyssnar på musik och självmedicinerar med folköl. Jag brukar kunna bli lite mera harmonisk då. Lyssnar igenom mina skivor med gruppen Eloy. Jag tycker mycket om det jag hör.
Köpte en box med fem album av Dag Vag också men har inte hunnit lyssna på något ännu. Jag har ju hört allt förut men på varje CD har man lagt på ett flertal bonusspår. Det är lite intressant.

Dag Vag är en fantastisk live-grupp och ni som sett dem vet vad jag pratar om. Beno Zeno (Kenny Håkansson) tillför så otroligt mycket med sitt gitarrspel. Den nya gitarristen, "Teka Puck" är en värdig ersättare till Zilversurfarn också. Dag Vag förmedlar glädje och rytm som får mig att må mycket bra.

Inga kommentarer: