torsdag 21 januari 2010

Fick en bild på mig tagen på juldagen 2009. Jag och Ann-Karin var på Hotland-MC och lyssnade på kristinehamnsgruppen "Nightstompers". Jag gillar ju musik som ni förstått. Jag går också på konserter så fort jag får chansen men det är få grupper som överträffar Nightstompers. Jag är övertygad om att de skulle göra succé vart än i världen de uppträdde. De förmedlar musiken med en sådan otrolig känsla och glöd. Ingen kan sitta still och personligen hamnar jag nästan i trance när de spelar. Önskar bara att jag fick tillfälle att höra dem oftare.

Här bidrar jag till upplevelsen genom att sjunga med i låten "Got my Mojo workin'". Jag brukar göra det när gruppen uppträder. Inte för att jag vet om det blir bra men det ska liksom vara någon som kompletterar sångaren i refrängen.

Ni som inte vet vilken låt det handlar om kan gärna lyssna på låten någonstans på nätet. Paul Butterfield Bluesband ska spela för att det ska låta som det ska. Nightstompers gör låten på ett helt underbart sätt.

Inga kommentarer: