söndag 7 november 2010

Felix byggde med Lego och umgicks med Joffa under gårdagen. Jag skulle gjuta en klack i apparatrummet där slangarna till golvvärmeslingorna går ner i golvet. Jag byggde en form att gjuta i och tätade så inget skulle rinna ut. Trodde jag! När jag hällde i flytspacklet rann allt ner i trossbotten. Sedan gick jag upp på det glashala taket och skulle börja montera stegjärn så att sotare m fl kan röra sig tryggt på taket. Det stod i monteringsanvisningen att man måste montera järnen i en rak linje nerifrån och upp men det är ju omöjligt. I så fall kommer inte stegjärnen att leda till skorstenen utan två meter bredvid densamma. Jag ska prata med sotaren i morgon hur han vill att jag ska montera dem för att han ska få så smidig uppfart som möjligt.
Här är skorstenen i färdigt skick.

Kvällen avslutades med mänsklig värme och filmmys och efter en god natt åkte jag till lägenheten och tvättade en tvätt. Under tiden gjorde jag ren badrummet provisoriskt inför visningen på tisdag. Jag fyllde också bilen med grejer från lägenheten när jag skulle hem. Väl hemma skurade jag trappan till övervåningen. Det blir så mycket grus och skräp efter skor i hallen uppe så nu fr o m nu gäller skoavtagning redan nedanför trappan. På det viset hoppas jag att det blir lättare att hålla rent häruppe. Nu sitter jag och försöker få ordning på min trådlösa musiklyssningslösning men det går trögt. Jag håller ständig telefonkontakt med polare Per om är en fena på sådant.

Inga kommentarer: