söndag 21 november 2010

Gårdagskvällen förflöt i sakta mak och i musikens tecken.
Jag tog en promenad upp till Jörgen och lyssnade på lite skivor. Hans anläggning påminner mycket om min.
Efter en stund gick vi båda ner till mig och fortsatte att lyssna. Det blev en tidig kväll igår och många timmars sömn i natt. I förmddags blev det tradarmacka till frukost hos Åke på Com In. Sedan kapellet. Tord kom förbi och vi satt en stund i elektronikverkstaden och arbetade alla tre. Jag gick iväg och gjöt den där lilla gjutningen som hängt över mig en längre tid. Så här blev det. Det är alltså slangarna till tre golvvärmeslingor som går genom golvet här. Den gröna elmotorn i framkant står bara där för att hålla emot gjutformen. När flytspacklet brunnit ska träformen bort och klacken ska kläs med klinker.

Inga kommentarer: