tisdag 8 maj 2018

Solsemester och byggbubbla

Igår köpte jag reglar till takstolar. Jag har semester och jag tror att jag lyckats pricka in en semestervecka på våren helt perfekt. Det är fantastiskt väder. Varmt och soligt och ingen blåst. Igår sågade jag till takstolarna och började måla dem nere på marken för att slippa måla ovanför huvudet när de väl sitter på plats.
Färdigsågade takstolar redo för målning.

De här dagarna handlar allt om målning och om att få plats med allt nymålat virke.
Här ligger grundmålade takstolar.
Och här ligger grundmålade råspontluckor. Hälften av de som ska upp på taket men jag har inte mer plats att lägga upp på torkning.
Här ligger takstolarna igen. Nu färdigmålade en gång. De ska målas med vitt en gång till innan de ska upp. Jag målar alltid i skuggan. Därav de olika bakgrunderna hela tiden.

Jag tog en sväng till Niklasdams trädgård och hämtade ett äppleträd jag ställt undan. Jag vill ha ett Transparante blance men just nu hinner jag inte ens tänka på var jag ska plantera det. Det får stå bakom uthuset tills jag bestämt mig.

Mer målning imorgon.

Inga kommentarer: