torsdag 11 december 2008

Då var det sprutat!

Anticimex sprutade fungicid under kapellet igår men jag vet inte hur det gick. Jag ska ringa och prata med dem idag. Man ska inte gå in i huset förrän efter ett dygn när det sprutats.
På lördag ska jag köpa åldringsbeständig byggplast och i början av nästa vecka ska jag börja täcka marken under huset. Jag ska också snickra karm och lucka till en öppning i grunden där det suttit en lucka förut. Det måste nog bli helgjobb förresten då det kräver dagsljus. Då ska jag ta och mura igen de ventilationsgluggar som finns runt huset också om det är plusgrader.

Därefter är det dags täcka även det hål jag tagit upp i golvet. Jag täcker dem tillfälligt för att begränsa luftvolymen under huset. Sedan installeras avfuktaren. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej.
Gud vad händig du är. Måste vara kul att ha ett projekt att hållas med. Ja vi grejar lite vi med men inte alls i samma utsträckning som dig.
Ha det gott.

Eddie sa...

Äsch! Det är bara roligt och lärorikt. Jag lär mig nya saker hela tiden.