söndag 14 december 2008

Jag var hos snickaren igår och drack kaffe. 
Han rådde mig att inte mura igen ventilationsgluggarna än. Han tyckte jag skulle sätta i en tuss isolering så länge istället. Detta för att det ska finnas möjlighet att sticka in avloppsrör och dylikt som behövs för vattenanläggningen. Det kan vara svårt att få in långa saker under huset annars. Det är ju onödigt att behöva såga isär dem och sedan skarva. 

Det är sådant han lär mig bl a. Att tänka efter före. Om sanningen ska fram så har jag själv bidragit till sådana tankar när han stått i begrepp att göra något förhastat. 

Många gånger är det bra att vara två i det praktiska arbetet men det är nog ännu viktigare att vara två i tankearbetet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

blir ju sådär när alla "jag vill saker" överumplar en själv.. man blir ju så till sig att man inte vet vilket ben man ska stå på hehe.. det är då det är bra att ha kompisarna brevid.. som tänker först :)

MVH Sandra

Eddie sa...

Det stämmer det!