torsdag 4 december 2008

Sitter i soffan i lägenheten och reflekterar över livet. Sista passet i kapellet gjorde att jag nu passerat 100 arbetstimmar däruppe. Jag nämnde det för "Snickaren" i förrgår och då sa han direkt: -Vad hade du gjort de där 100 timmarna om du inte haft kapellet?

Då förstod jag plötsligt! Jag visste precis vad jag skulle ha gjort. Jag hade suttit i lägenheten och tittat på TV eller surfat på nätet. I bästa fall hade jag lyssnat på musik hälften av timmarna. De 100 gjorda timmarna är GJORDA och det som är gjort är gjort (även i positiv mening). Jag har njutit av dessa då de varit mycket nyttiga både för kroppen och för psyket.

Ibland tror jag faktiskt att jag är världens lyckligaste man.

Snickaren är snabb i tanken ibland. Han kan få fram de bästa av mina funderingar. De som är närande för min självkänsla och stolthet. Han är, i sanning, en mycket viktig människa i mitt liv.

Nu ser jag fram emot lördagen då jag äntligen ska få köra bort en massa skräp till tippen. Har idag besiktat draget på den nyinköpta bilen så jag kan låna snickarens släpkärra och börja städa utanför kapellet.

Lite mer arbete under huset återstår men sedan ska jag börja bygga upp istället för att riva ner.

Inga kommentarer: