söndag 7 februari 2021

Ved

Tänk vad underbart livet kan vara. Här sitter jag en lördag och bloggar om att veden börjar ta slut. Idag ringer en god vän och säger att han har ved jag kan få köpa. Det passade så otroligt bra eftersom min ordinarie vedleverantör var osäker på om han kunde leverera i år. Nu finns det tre kubik torr brasved undanställt till mig som jag får hämta när jag vill. Jag har nog inte fullt en halv kubik kvar men tror kanske jag klarar mig tills det blir lite varmare.


Mina vedkorgar består av gamla drickabackar och när jag eldar en hel dag går det åt ca tre sådana.

Jag har en lustig "kanna" till min tändved. Ryktet säger att den gamla kokshinken har tillhört en kristinehamnsprofil som kallades "Böllås-Anna".

Idag är det inte så kallt så jag tänkte faktiskt inte elda idag överhuvudtaget.

Inga kommentarer: