torsdag 29 juni 2023

Första staren

Äntligen! Idag när jag vaknade hörde jag en stare igen. Jag har saknat ljudet av den då det är så förknippat men min vistelse här men nu är det i alla fall en som är igång igen. Det kanske är dags för en andra kull med ungar. Nu när den sjunger igen känns allt rätt.

Näst sista arbetsdagen. två intervjuer och minnesanteckningar. Fortfarande finns lite folk kvar på jobbet därhemma.

Jag trivs bäst härnere när solen börjar gå ner. Då vet jag att jag snart får lägga mig i min sköna säng och läsa. Det är verkligen dagens höjdpunkt. inget kvar att göra. Bara läsa, fundera och slumra in.

Idag har det varit lite mulet på förmiddagen. Jag åkte och handlade lite på morgonen också.

Efter jobbet drack jag ur en halvfull vinare som jag haft i kylen sedan mitt paellakok.

Jag gick sedan på kyld öl som också fanns i mitt kylskåp. På vinst och förlust ringde jag upp min vän Psykologanders. Han var i Piteå där han hör hemma. VI pratade i drygt en timma om livet. Det var längesedan vi pratade och vi behövde det här samtalet båda två kändes det som. Han är en av de få jag verkligen kan prata med när det gäller livet och livsåskådning. Han tycker att Frank Zappa spelar konstigt på sin gitarr. Denna låt hoppas jag gör så han tar sitt förnuft till fånga: Kahki sack


Jag satt och drack vin och öl ikväll på mitt område. Området byggdes 2008 (tror jag) och nu bor jag här i en av lägenheterna, Jag trivs på området. Troligen var det en stor ödetomt här innan som någon köpte och bebyggde. Det börjar förstås bli lite slitet men jag gör mitt för att upprätthålla des glans.

Så här ser byggnaderna ut. Det finns vedertagna färgkoder inom området som man måste hålla sig till när man bättrar på fasaden.

Men åldern tar ut sin rätt.  Även här hos mig,Så nu har jag spacklat och lagat och idag kude jag måla en första gång. 


Den vita kulören har nu bytts ut mot en mer vaniljliknande. 


Sedan satt jag och njöt av min korrekta bakgrund.


Jag fick besök av en vårtbitarminiatyr också. Sjukt söt och ca 5 mm lång.


Det här är "min" lyktstolpe. Om jag saka beskriva för någon inom området var jag bor så säger jag alltid "Lamppost 37".



Rakt över hittar vi nr 40.


Avslutar med en "kneelfie"

Inga kommentarer: