torsdag 22 juni 2023

Paella

Mycket möten idag också. Badade på lunchen i alla fall men lämnade inte området en enda gång. Jag gjorde en paella och bjöd grannarna Mai-Lill och Arild. Den blev väldigt god. Kyckling, kanin och chorizo. 


Det var också premiär för min paellabrännare och det funkade väl sådär. Det blåste väldigt så gaslågorna blåste all världens väg så det tog jättelång tid att få den klar.

Till slut fick jag gömma mig i buskarna hos grannen för att få lite lä men då gick det bättre.

Det blev en tidig kväll. Jag var trött och längtade efter att få ligga och läsa en stund. Imorgon är det midsommarafton och framåt lunch ska jag ta scootern upp till Dalevis för midsommarlunch. På kvällen sedan ska vi grilla hos Per och Veronica. Det blir en intensiv dag med mycket folk. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer: