söndag 7 december 2008

Dagens arbete inleddes med en massa tänkande och sittande. Jag satt en stund sedan gick jag upp och sopade övervåningen. Sedan satt jag en stund igen. Imorgon gör slöjdarna sitt sista arbetspass i kapellet. Nästa måndag ska de plocka bort det som är deras. Det betyder att jag får tillgång till hela kapellet och det behöver jag nu. Jag behöver golytor att förvara saker på.

Jag sopade prediksalen sedan satte jag mig igen och tänkte. Jag fantiserade och drömde om hur det kommer att bli med ett så stort vardagsrum. Hur jag ska möblera o s v.

Jag kröp under och började dagens städpass. Rätt som det var kom snickaren. Jag hade bett honom att ta med en tigersåg för jag tänkte ta bort alla gamla rör som går härs och tvärs under huset. Det är både vattenledningar och rör för det gamla vattenburna värmesystemet.

Snickaren och jag gick runt och tittade, planerade olika arbetsmoment, funderade lite över hur man kan lösa blivande pannrummet.

Vi gick upp och ritade på golvet i blivande badrummet. Ritade upp ungefär var golvbrunnar och avlopp skulle hamna. Vi kom också på att det inte går att ha dusch med väggar för då kommer man inte åt tvättmaskinen. Det blir lite trångt i badrummet. Duschen kommer att få ett vanligt duschdraperi. Det lutar åt kakel på väggarna och matta på golvet. Jag kom på att det går att ta en dörr från nedervåningen och sätta in som badrumsdörr.

När snickaren åkte så fortsatte jag med min städning. Jag började se slutet på städningen och gav mig den på att bli klar idag. Det blev jag också och nu är det Anticimex tur att komma och spruta. 22:15 lämnade jag kapellet idag.

En etapp till är genomförd och mina lortiga arbetsbyxor åkte med hem för att bli tvättade.

Nästa steg för mig nu är att ta ur dörren som ska användas som badrumsdörr och sedan börja regla upp för badrumsvägg. Bilder på detta kommer imorgon.

God natt!

Inga kommentarer: