tisdag 2 december 2008

Nu är den borta!
Det var här den bodde. Nu vet jag ju att allt inte är borta. Det finns mycket kvar av den under mark förstås. Helst skulle man gräva ur en del av jorden men det blir ju ogörligt. Anticimex säger att det kan börja växa under byggplasten sedan. Då kan man gräva bort det med jämna mellanrum.

Nu är den inte så kaxig längre. ;-)

Ok, städningen fortsatte under kvällen. Plötsligt välte min strålkastare och det blev kolsvart. Jag fick leta mig ut och åka till Maxi för att köpa nya halogenlampor. Sedan var det bara att fortsätta en stund igen.

Där det inte ligger ett lager av sågspån ser det ut så här. Huggspån ligger överallt.
Jag hittade en svamp till. Den sitter i hörnet av träkarmen som man satt in i gluggen. Det här är den svampen jag såg när jag höll på i hallen, tidigare i bloggen. Under gluggen ses skorpan av en gammal svamp. Jag ska ta bort denna träkarm som jag tror sitter kvar sedan gjutningen av grunden.

Här är det nära! Blindbotten har rasat men pappen håller kvar sågspånet på plats. Detta hål ska jag försiktigt försöka lappa ihop innan spånet rasar ner på marken.

Nu blir det kapellpaus några dagar då jag ska vara pappa på kvällarna. Det är inte så dumt det heller!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till avlägsnandet av monstersvampen då o må han vila i frid på våran soptipp :-)
Ha en en bra papptid och hoppas att din inte får magsjuka som våra!

Eddie sa...

Svampen skola brinna i Helvetet.

Den går som "brännbart" i sorteringen.

Anonym sa...

Om du någon gång skulle tröttna på din kommunala anställning, så kan du slå dig in på gruvdrift efter detta projekt. :-) /K

Eddie sa...

Nej, jag vill upp ur mörkret snart! Det blir så dystra fotografier med bara jord. Nu snart ska jag börja bygga badrum på övervåningen.

Synd att jag inte har något avlopp än bara...